fredag 13 april 2007

Sista dagen som en Jonsson

Idag är det sista dagen som en Jonsson för mig. Snacka om att det känns konstigt; imorgon eftermiddag är jag inte Robin Jonsson längre.

Anna försökte sig på att byta efternamnet på mig igår, det gick inte så bra! Hon skulle säga ”Det här är Robin Högrelius, min make” men det blev så klart Jonsson istället för Högrelius.

Först reagerade jag inte på att hon hade sagt fel, för det hade hon ju inte jag heter ju Jonsson men inte när jag är hennes make!

Igår var jag hos frisören och gjorde mig fin. Först satt jag tyst och tittade på mig själv i spegeln, sedan sa tänkte jag högt: ”Jag ska gifta mig.”

Frisören blev jätteglad och berättade att det inte var varje dag man fick klippa en blivande brudgum. Han själv hade gift sig i december 2006 och undrade hur många gäster vi skulle ha, när han fick reda på att vi ska ha 25 stycken sade han bara: ”Vi hade 400!”

Han lade ner extra mycket tid på mig och fixade till mina polisonger med kniv - så otroligt snyggt det blev!

Allt det här börjar kännas mer och mer overkligt, konstigt med tanke på att det är så nära som det kan bli att hända...
Spännande och nervöst och alldeles, alldeles...Underbart!

Inga kommentarer: