måndag 9 april 2007

5 dagar kvar!

I dag är det fem (5!) dagar kvar till vi gifter oss. What? Vad tusan hände? Nyss var det 56 dagar ju, och helt plötsligt är det mindre än en vecka kvar.

Bröllopsnerverna finns, absolut. Inte som så att jag känner någon tvekan, för det gör jag absolut inte. Det finns inget att tveka över.
Jag har hittat den mest fantastiska mannen här på jorden. Eller ja, han är det för mig.

Vi låg och pratade i går kväll innan vi somnade (som vi brukar). Vi låg tätt tätt intill varandra (vi hade inget val eftersom vi sov i K-sund och sängen är 90 cm bred) och pratade om känslor. Gissa om jag höll på att börja gråta när Robin utforskande tittade på mig och sa "Anna, du är det vackraste jag någonsin sett. Aldrig har jag känt såhär. Aldrig har någon stått mig så nära som du".

Det är så märkligt med förhållanden. Jag har haft 7 förhållanden som jag sett som riktigt seriösa, men av dessa 7 förhållanden är det bara tre som jag varit helt säker på att killen varit riktigt kär i mig. Björn, Lasse & Robin. De visade äkta känslor för mig, och det är nog de som känt mig bäst under tiden vi var tillsammans. Christian, mitt ex som kommer på vårt bröllop, känner mig också bra men det var först efter att det tog slut som han lärde känna mig. Jag tycker om honom jättemycket, men det var bara meningen att vi skulle vara vänner.

5 dagar.
Sen står vi där framme, mitt emot varandra, inför våra vänner och familjer. Du blir Robin Högrelius, min make. Jag blir Anna Högrelius, din hustru.
Hustru. Oj, vad vuxet det låter! :]

5 dagar.
Jag älskar dig mer för var dag som går.

5 dagar.
Jag borde skriva ner mina vigsellöften nu ;]

mh.

Inga kommentarer: