tisdag 10 april 2007

4 dagar kvar.

Vi var så duktiga i går!
Efter att jag skrev förra inlägget stängde jag av teven för Robin, tog fram två block och pennor och sen skrev vi våra vigsellöften! :]
Det gick jättesnabbt (antagligen för att det är väldigt enkelt att skriva bra saker om Robin) för oss båda, och jag är väldigt nöjd med mina ord. Givetvis kan jag inte skriva de här nu, eftersom Robin inte ska få veta de förrän vi står framför Iha (hon som uträttar vigseln). Men så fort jag kommer åt en dator efter det att vi vigts (antagligen på söndag kväll) så publicerar jag våra löften. :]

Inte nog med att vi skrev våra vigsellöften!
Ett schema har gjorts för hela lördagen, från det att vi ska vakna till det att alla har kommit till festlokalen efter vigseln. Vem som ska göra vad har också skrivits ner samt vad som ska inhandlas på torsdag. Jag blev lite bridezilla för första gången då. Jag skulle kolla systembolagets hemsida och då ska man trycka in vilket systembolag man vill kolla på, för att se sortimentet. Vi har två systembolag i Eskilstuna och jag bad Robin att ringa sin mamma eftersom hon ska vara förare under torsdagen, och fråga henne vilket systembolag som passade bäst. Han började gnälla och då fick jag ryta i från. :P
Det är ju olika sortiment på de olika butikerna, och för att kunna skriva upp vilken skumpa vi ska köpa, samt hur mycket som finns inne, så var jag tvungen att veta vilket bolag jag skulle titta på. Inte så svårt att förstå väl? :P

Ska även till Willys på tordag och inhandla det som ska serveras. Det blir (med största sannolikhet) rostbiff och potatissallad. Det är något som de flesta tycker om och är dessutom enklast att servera. Sen blir det tårtor och frukter.
Givetvis blir det inte bara alkohol som dryck. Vi har flera stycken som inte dricker alkohol så vi kommer ha läsk och mineralvatten också, samt lättöl (för de som tycker om öl men som kör).

När klockan var 5:10 i morse så vaknade jag, med värsta nervositeten i kroppen. Jeeeeezus, det är FYRA dagar kvar till jag gifter mig. 4 dagar. Åh herregud!
Jag väckte Robin eftersom jag absolut inte kunde somna om, och han brukar alltid säga att jag ska väcka honom om det är något. Vi låg och myste i 40 minuter och sen somnade jag om. :]

På fredag eftermiddag kommer min syster hit! Jag längtar otroligt mycket. :]
Hon ska följa med och köpa blommorna jag ska ha, samt blommorna till henne & min svägerska Lisa. Det är de två som blir mina tärnor. Philip (Robins lillebror) blir best man till Robin och Jarlen blir toastmaster så han blir den som håller reda på vem som ska hålla tal och när. Stort ansvar! ;]
Tärnornas klänningar går i blåa toner, så deras blommor ska också gå i blått, eller lila. De blommor som jag tittat ut är typ lila-blå. Jättefina!

Har jag sagt att jag köpt ett såntdär band man har runt låret? ;D
Haha, jag var bara tvungen ju! Den är jättefin, och var på tok för dyrt för att bara användas en gång, så jag blir nog tvungen att använda det vid andra tillfällen. ;]
130 kr liksom, för en jäkla snodd! Men den är sååå fin.

Ahh, over and out för nu.

mh.

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha klart man ska band runt låret. :) assnyggt ju. skulle kunna köpa ett nu. :D

Anna Högrelius sa...

Elin: Haha, sååå snyggt är det inte att jag skulle gå omkring med det på mig! :P

Anonym sa...

Står jag med i schemat? Jag vill ha en uppgift! :)
(Vilken tid är bra att vara där förresten? Och ska man gå in eller vänta utanför?)

Anna Högrelius sa...

mimmi: Du står med i gästlistan ;] Ni ska vara utanför stadshuset, på baksidan, runt 13:55-14:00. Min mamma kommer stå där och pricka av alla gäster. :]
Sen kommer någon komma ner och hämta alla så att ni hittar till Drottningrummet.